Podla celosvetovych prieskumov a nie jedneho je dokazane ze 78% uzivatelov internetu su 100% konzumenti a len 22% su tvorcovia. (presny pomer hlasovania v ankete u Petra Miksika).Odbornici varuju, a zatial ani social networking system proces situaciu velmi nezachranuje, ze moze nastat doba ked uz sa konzumentmi stane pomaly 85% uzivatelov. Vsetky nastroje typu AdBlock sluzia prakticky k jednej veci. Citate si radi blog o IT ale vadi vam pokial je na nom nejaka reklama a tak ju blokujete. Robite dve zasadne chyby. Prvou je ze mozno prichadzate o informaciu, ktora mohla byt pre vas uzitocna a druhou je to ze, znovu o nieco skracujete zivotnost blogu ktory si tak radi citate. Preco? Mozno prave blog a mozny vynos z reklamy na nom, je pre autora jedinym zdrojom obzivy. Akonahle o ten zdroj pride, bude nuteny hladat nieco ine. Pokial je reklama prilis agresivna, dokaze to poriadne rozladit, nic vsak nebrani aby ste v tom pripade na taku stranku nechodili. Moje hlasovanie v ankete bolo NIE, bolo take prave preto, ze ked som zacinal, castokrat reklama z mojich projektov, hradila moje naklady na prevadzku. A preto z ucty ku komukolvek kto si da namahu a dlhe hodiny tvrdo pracuje , aby 78% uzivatelov si mohlo citat alebo hrat sa, ten si zasluzi za svoju pracu byt aj zaplateny.
na zaver ohladne vsetkych tychto roznych pluginov na blokovanie reklam. Ono programatori a tvorcovia webov nie su na hlavu padnuti a pomaly ale iste zacneprichadzat k tomu, ze zacnu implementovat do aplikacii scripty na detekciu a ak nejaky nastroj objavia potom pride na rad uzasny prikaz 301 REDIRECT.